در راهنمای استخدام و کاریابی تعداد بازدید 94

چگونه خود را در يك شغل جديد معرفي كنيد؟


چه شما يك عضو جديد در يك قسمت از شركت با 5 كارمند يا 50 كارمند باشيد ، معرفي خودتان مي تواند مشكل باشد.درحاليكه معرفي درست خودتان در يك شغل گام خيلي مهم است براي ساخت روابط كاري و شخصي با همكارانتان است.

در گام اول شما بايد بفهميد كه مسئول استخدام شما برنامه اي براي ارسال ايميل يا معرفي شما در يك جلسه كاري را دارد يا نه.سپس شما گام هاي بعدي خود را خواهيد دانست اما در نهايت اين وظيفه بخش منابع انساني يا سرپرست شما است تا كارهاي معرفي اوليه شما را انجام دهد. اگر خانم/آقا براساس روال معمول عمل نمي كند ، سپس شما خواهيد دانست ، كه شما نياز است تا امور مسائل را در دستان خود بگيريد.

اين 6 نكته را براي معرفي خودتان در شغل جديد در نظر بگيريد.

 

  • از اينكه بخواهيد تا دوري براي معرفي بزنيد نترسيد.

 

اگر شما تا الان به كسي معرفي نشده ايد ، از اينكه از سرپرستتان آقا/خانم بپرسيد كه آيا تمايل به معرفي شما به ديگران دارد يا نه نترسيد.شما مي توانيد براي بار اول اين درخواست را داشته باشيد ، پس به خودتان سخت نگيريد و ناراحت نباشيد.تنها بگویید من کنجکاو شدم تا بدانم که چه کسانی در اینجا کار می کنند و قراره من با چک کسانی کارکنم  اما من هنوزم یکم غریب هستم.فکر کنید شما 10 دقیقه یا بیشتر برای یک دور معرفی دارید.

 

  • پیش قدم بشوید و خود را معرفی کنید.

 

اگر سرپرست شما در دسترس نیست ، از همان احساس همیشگی استفاده کنید تا ببینید با چه شخصی احتمالا گفتگو خواهید داشت و سپس خودتان را به صورت حضوری بهش معرفی کنید اگر ممکن است.اگر شما در یک شرکت کوچک کار می کنید باید نسبتا آسان باشد تا متوجه شوید چه کسی با شما اساسا هر روز همکاری خواهد داشت. وقتی که شما این رابطه را ایجاد کردید ، مطمئن شوید که خود را به صورت حضوری معرفی می کنید و تا جاییکه ممکن دوستانه و به همان اندازه متعهدانه باشد.معرفی شما می تواند ساده باشد.شما مطمئنا باید اسم خود را بگویید و کاری را که در شرکت دارید انجام می دهید.همچنین می تواند مفید باشد که کمی از تجربیات خود را به اشتراک بگذارید – مثل آخرین جایی که کار کردید و چه کاری انجام می دادید- خوب همکارانتان می توانند یک زمینه فکری درباره شما و کارهایی که کردید بدست آورند.   معرفی سریع – مدت زمانی که به اندازه سوار شدن به آسانسور است – شما ممکن است از این روش معرفی سریع در هنگامیکه به دنبال کار می گشتید ، استفاده کرده باشید.

 

  • چارت سازمانی را بخواهید.

 

این کار به شما یک ایده  واضح درباره اینکه به چه کسی می خواهید گزارشات خود را بدهید، چه کسی را شما مدیریت می کنید و افرادی که شما در آینده با آنها کار خواهید کرد می دهد.اگر شما در یک سازمان بزرگ کار می کنید ، ساختار شرکت خیلی سریع برای شما واضح و مشخص نمی شود. از اینکه پیش مسئول بخش منابع انسانی بروید و ازش درخواست چارت سازمانی را بکنید نترسید ، و شما می توانید بگید که دوست دارید تا بدانید  قرار است تا به چه کسی باید گزارشات خود را ارائه بدهید یا قرار است چه کسانی را مدیریت کنید.

 

  • با همه در محل کارتان آشنا شوید.

 

از سرپرست خودتان بپرسید با چه کسی شما بیشتر گفتگو و تعامل خواهید داشت و بیشتر مراقب باشید تا یک رابطه خوب ایجاد کنید. خودتان را برای پرسش هرگونه سوالی که آنها ممکن است درباره شما داشته باشند ، آماده کنید و هرگونه نظر و انتقادی که ممکن است آنها درباره کار شما و روابط کاری آینده شما داشته باشند ، پذیرا باشید.حتی این می تواند ایده خوبی باشد تا از همکارتان که با هم کار می کنید بخواهید که بعد از کار با هم یک نوشیدنی یا غذایی بخورید تا بتوانید همدیگر را در محیط های کمی غیر رسمی بیشتر بشناسید. در همان زمان ، یک کار خوبی را شروع کنید و سعی کنید با همه در محل کار خود آشنا شوید حتی اگر این آشنایی در حد سلام یا یک لبخند باشد.

 

  • ارسال ایمیل پیگیری

 

شما لازم نیست تا برای هر کسی ایمیل پیگیری بفرستید ، اما بعد از اینکه به همکارانتان معرفی شدید ، برای کسی که قرار است با هم کار کنید ، ایده خوبی است که یک نوشته برایش ارسال کنید.لازم نیست خیلی پیچیده باشد.

" سلام حسین ، خیلی خوشحالم که تو را امروز ملاقات کردم و بایت اطلاعات اولیه ای که در اختیارم گذاشتی ممنونم. خیلی مشتاقم که در آینده با هم کار می کنیم ، و لطفا اگر هر چیزی را که فکر می کنی که دانستنش برای من مفید خواهد بود بگو یا هر سوالی داشتی بپرس و تعارف نکن".

 

  • اگر هنوز به کسی معرفی نشدید ناراحت نشوید.

 

این موضوع را شخصی برداشت نکنید اگر هنوز کسی وقت نکرده تا شما را معرفی کند. افراد سرشان شلوغ است و براساس موقعیتشان در شرکت ، حتی ممکن است آگاه نباشند از فرآیند استخدام که در پایین در حال انجام است. می توان گفت که اگر لازم است تا با فردی ملاقات داشته باشید حالا اون شخص می تواند بعدها مسئول بخش حقوق و مزایا باشد، فردی در  دپارتمان محل کارتان ، مهم است تا کار خودتان را انجام دهید یا در مرحله مصاحبه شما حضور داشتند ، کوتاهی نکنید و پیش سرپرستتان یا مسئول منابع انسانی بروید و از آنها بخواهید حداقل با یک ایمیل شما را معرفی کنند.

 

منبع: www.thebalancecareers.com


این صفحه را به اشتراک بگذارید