در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 142

11 مزيت بازاريابی اينترنتی نسبت به بازاريابي سنتی


براي شروع بحث درباره بازاريابي ديجيتال برابر بازاريابي سنتي ، ابتدا اجازه دهيد تا ما مناسب ترين روش را براي بازاريابي و تبليغ كسب و كار شما مشخص كنيم.گرفتن تصميم و انتخاب بين تبليغات اينترنتي با تبليغات سنتي ممكن است سخت به نظر برسد اما اين نكات به شما كمك مي كند تا به درستي تصميم بگيريد.

بازاريابي يكي از بخش هاي تجارت است كه هرگز نمي توانيد آن را رد كنيد. يك كارآفرين باهوش يك بودجه جداگانه براي بازاريابي كنار مي گذارد.مشكل اينجا است ما در عصري زندگي مي كنيم كه بخش زيادي از معاملات افراد به صور ت آنلاين انجام مي شود در حاليكه يك بخش ديگر حتي هنوز نمي دانند كه چگونه از اينترنت استفاده كنند.خوب تصميم درباره استفاده از بازاريابي ديجيتال يا سنتي مشكل شده است.

با اين حال شما مي توانيد درباره تبليغات آنلاين و تبليغات سنتي فكر كنيد و درباره هر كدام از آنها يك تصميم بگيريد.همه كاري كه شما نياز است انجام دهيد اين است كه درباره مزايا و معايب هر دو روش بدانيد و ببينيد چگونه مي توانيد از آنها در تجارتتان استفاده كنيد.

 

بازاريابي سنتي چي هست؟

 

بازاريابي سنتي از عادي ترين روش هاي بازاريابي است كه استفاده مي شود از زماني كه بازاريابي و تبليغات شروع  شد. كه شامل:

  • تلويزيون
  • روزنامه
  • راديو
  • تابلوهاي تبليغاتي و بيلبوردهايي كه در جاده ها و بزرگراهها نصب مي شود.
  • آگهي ها مرتبط كه در مجله هاي هفتگي چاپ مي شود.

بازاريابي ديجيتال چيست؟

 

بازاريابي ديجيتال يا آنلاين يك مدل از بازاريابي ، در دهكده جهاني است.اين تنها نشان اين است كه در اين دوران اينترنت در همه بخش هاي زندگي ما وارد شده است. بازاريابي ديجيتال شامل پلتفرم هايي مانند:

  • رسانه اجتماعي مثل اينستاگرام
  • سايت هاي شبكه هاي تجاري مثل لينكداين
  • آگهي تبليغاتي از طريق ايميل
  • تبليغات پاپ آپ پولي
  • بلاگ ها و سایت های آگهی رایگان
  • تبليغات كليكي براي محتواي ويروسي

بازاريابي آنلاين كاربردي تر از بازاريابي سنتي است ، به هر حال همه اين مدل ها شبيه به هم هستند.حالا كه ما مي دانيم بازاريابي آنلاين و سنتي چي هست ، حال بياييد تا ببينيم كدام يك به ديگري برتري دارد و پيروز است.

بازاريابي سنتي در مقايسه با بازاريابي ديجيتال

 

حالا كه ما مي دانيم بازاريابي ديجيتال و سنتي چي هستند ، به ما اجازه بدهيد تا ببينيم كه آمار بازاريابي سنتي و ديجيتال چه مي گويد.ما ميخواهيم درباره مزايا و معايب بازاريابي سنتي در مقايسه با بازاريابي ديجيتال

صحبت كنيم.

 

11 مزيت بازاريابي ديجيتال بر بازاريابي سنتي

 

بازاريابي سنتي در زماني بوجود آمد كه بازاريابي ديجيتال وجود نداشت. البته بازاريابي سنتي در مقايسه با بازاريابي ديجيتال داراي مزاياي خودش است و ما بعدا درباره آن صحبت مي كنيم.

در اينجا 11 دليل براي اينكه بازاريابي ديجيتال در مقابله با بازاريابي سنتي پيروز مي شود را بيان كرديم.

 

  • كاهش هزينه

 

آگهي تلويزيوني ،‌ ثبت آگهي در روزنامه و مثل اينها هزينه زيادي دارد. آگهي آنلاين در طرف مقابل چيزي است كه حتي كارآفرينان جوان مي توانند از پس هزينه هاش بربيايند در صورتي كه در بعضي از هزينه هاشان صرفه جويي كنند.

حتي افرادي كه به دبيرستان مي روند و داراي يك استارت آپ هستند بايد ممنون هزينه پايين براي تبليغات آنلاين باشند. اين كار به نوبه خود مي تواند كمک كند تا حوزه بازاريابي را در محدوده سني و مالي گسترش دهيد.

 

  • نتايج آني

 

در بازاريابي سنتي ، شما بايد تا هفته ها يا ماهها صبر مي كرديد تا تغييرات و اثرات آگهي ها را در افزايش و تقويت برند خود ببينيد. در اينجا هم بازاريابي ديجيتال بر بازاريابي سنتي غلبه مي كند به دليل اينكه نتايج به صورت زنده نمايش داده مي شود.

شما مي توانيد همه چي را به صورت زنده مشاهده كنيد كه شامل:

  • تعداد بازديدكنندگان
  • بيشترين زمان فعاليت در روز
  • نرخ گفتگو
  • نرخ بازگشت

وقتي نتايج به صورت آني در دستتان است ، شما هيچ زماني را براي تصميم گيري از دست نمي دهيد.

 

  • تقويت برند

 

آمار بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی می تواند اندازه گیری شود اما یک چیزی که این آمارها اصلا در نظر نمی گیرند در مقایسه با آگهی آنلاین در مقابل آگهی سنتی این تصویر برند است که در تبلیغات آنلاین رشد می کند.این اساسا به دلیل محدودیت در فضا و تکرار تبلیغات در بازاریابی سنتی است ، که بازاریابی دیجیتال به صورت واضح برنده میشود.

شما می توانید یک وب سایت کامل داشته باشید به جای یک ستون در صفحه روزنامه.شما می توانید وقتیکه یک بلاگ یا یک صفحه در رسانه های ایجاد کردید مواردی را قرار دهید و برای افراد ارسال کنید هر زمان که بخواهید. با این فضا ،شما می توانید یک تصویر قوی از شرکتتان بسازید.این چیزی است که آگهی پخش شده در رادیو یا چاپ شده در روزنامه نمی تواند به شما بدهد و همچنین در برندسازی از تجارتتان کمک می کند.

 

  • عدم مزاحمت

 

مردم  روزنامه را می خرند ولی نه به خاطر آگهی هایی که داخل آن است.من به رادیو به خاطر پخش موزیک گوش و پیش بینی هوا گوش می دهند.البته نباید فراموش کرد که رادیو یک مفهوم در حال مرگ است.افراد مجلات را می خرند و فهرست محتوای آن را دنبال می کنند که این شامل آگهی ها نمی شود. پس خیلی راحت میشه گفت ، تبلیغات سنتی بیشتر در حال رد شدن است.

در طرف دیگر با تبلیغات آنلاین ، شما می توانید انتخاب کنید  آیا آن را ببینید یا نه.  یک دفعه در داخل صورت شما ، البته جدا از آگهی پاپ آپ مزاحم شونده، باز نمی شود.شما می توانید ارسال ایمیل های تبلیغاتی را تا زمانی که می خواهید و انتخاب می کنید ، رد کنید. شما می توانید انتخاب کنید از بحث های رسانه های اجتماعی صفحه یک برند خاص خارج شوید. شما می توانید مخاطبان علاقمند را هدف قرار دهید در رسانه های اجتماعی و ببینید آنها در اینترنت به دنبال چه چیزی هستند. از این رو در این رقابت بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی به نظر میاد که برنده باشد به این خاطر که می داند  چگونه افراد را جذب کنید و نه اینکه مزاحم آنها شود.

 

  • نمایش بالاتر

 

الان ، شما نمی توانید ادعا کنید که آگهی های تلویزیونی یا تبلیغات در همه روزنامه ها در شهر قصد دارد تا همه افراد را پوشش دهد.هر چیزی به این معنی است که تبلیغات سنتی محدود به یک منطقه جغرافیای خاص است.

در عوض تبلیغات آنلاین در کل دنیا منتشر می شود پس شما هیچ چیزی را از دست نداده اید.

 

  • ارتباط بیشتر

 

در بازاریابی سنتی ، شما نمی توانید با مخاطب هدف خود واقعا در تماس باشید.شما نیاز است تا منتطر بمانید تا بازخوردها و جواب ها بیاید قبل از اینکه بتوانید گام بعدی را برنامه ریزی کنید. این یک مرحله بلند و خسته کننده است.

بازاریابی آنلاین این امکان را به شما می دهد که به صورت آنی با مخاطبتان در تماس باشید.شما می توانید چت و گفتگو های فوری زیاد درباره برندتان یا شرکتتان با مخاطبان واقعی داشته باشید.شما باید آمادگی سرمایه گذاری بر روی یک تیم روابط عمومی بازاریابی یا صرف یک زمان زیاد را داشته باشید.

 

  • تبلیغ سریعتر

با توجه به نتایج واقعی بسیار زیاد بدست آمده از بازاریابی آنلاین ، تبلیغات شما به سرعت دیده می شود.اگر این طور نباشد ، شما حداقل به طور سریع می فهمید که این آگهی خاص زیاد به درد شما نمی خورد.مقایسه بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی در اینجا تقریبا غیر عادلانه است چون برای بازاریابی سنتی هیچ اطلاعاتی برای ارائه در این زمینه وجود ندارد. در حالی که برای بازاریابی دیجیتال زنجیره ای از به اشتراک گذاری ها و توضیحات برای کمک به شما برای بدست آوردن مشتریان جدید وجود دارد و می توانید هر ثانیه یک بازدید کننده جدید بدست می آورید.

 

  • تعاملی بودن

 افراد می توانند انتخاب کنند تا آگهی را رد کنند.تبلیغات آنلاین در مقابل تبلیغات سنتی دارای موارد مشترک کم  اما تفاوت های اساسی است. برای مثال گزینه ای برای انتخاب آگهی است.در بازاریابی سنتی ، آگهی ها به دست شما داده می شود وقتی شما عجله دارید که سوار آن اتوبوس شوید. آگهی های بازرگانی تلویزیون چندین بار در وسط برنامه تلویزیونی محبوب شما که به آن علاقه دارید با قطع برنامه پخش می شود.

در حالیکه به شما در بازاریابی آنلاین این امکان داده می شود تا زمان و نوع رسانه را انتخاب کنید. همچنین شما نمی توانید انتخاب کنبد که روزنامه بدون آگهی بدست شما برسد. شما همیشه می توانید آگهی های آنلاین را رد کنید ، اگر شما به آن علاقه ندارید.

 

  • مناسب برای همه زمینه ها

 

موارد خاصی وجود دارد که در آن بازاریابی آنلاین اولویت دارد که باید در مقایسه بازاریابی دیجتال در برابر بازاریابی سنتی در نظر گرفت.

شما نیازی نیست تا درباره اندازه تجارت و تعداد کارکنان خودتان نگران باشید ، تا بتوانید به حداکثر حضور آنلاین و تبلیغات برسید. در آگهی های سنتی ، کسب و کارهای کوچک این مشکل را داشتند. گسترش مجازی نیاز به تعداد افراد واقعی زیاد برای کنترل چیزها ندارد.

 

  • آنالیز راحتتر

 

در بازاریابی آنلاین شما سریعا می توانید از طریق گوگل آنالتیک متوجه می شوید چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیز نه.شما می توانید ترافیک ورودی ، بانس ریت ، نرخ گفتگو ، درآمد و چیزی که مشتریان به طوری معمول دنبال آن هستند ، به طور زنده بدست آورید.

این مورد باعث می شود تا افرادی که از بازاریابی آنلاین استفاده می کنند یک گام بزرگ جلوتر از افرادی که وابسته به بازاریابی سنتی هستند ، باشند.

 

  • اصلاح استراتژی

مهم ترین نکته گرفتن نتایج و آنالیزها به صورت زنده این است که به صورت آنلاین بدست می آید. موقعی که شما می دانید کارها به چه صورت در حال انجام است ، شما این فرصت را دارید تا آنها را  از بد بودن به بهتر شدن و از بهتر شدن به عالی شدن ، بهبود بدهید.

در بازاریابی سنتی ، دریافت یک نظر منفی خیلی شما را اذیت نخواهد کرد چون ممکن است تجارت شما همین حالا هم ازبین رفته باشد در زمانی که آن نظر را دریافت می کنید.

آمار و نتایج بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی سنتی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام یک آگهی برای شما مفید و کدام یک نیست.شما به آمارهای آنلاین سریع از طریق گوگل آنالتیک دسترسی پیدا می کنید و تنظیمات دوباره اساسی را انجام می دهید. با آمارهای بازاریابی سنتی خیلی دیر خواهد بود تا بتوانید هرگونه اصلاح استراتژی خاصی انجام دهید.

 

مزایای بازاریابی سنتی

 

بعضی از بخش ها است که بازاریابی سنتی می تواند در این رقابت برنده باشد. بعضی موارد اینها هستند.

 

هدف قرار دادن افراد محلی

 

شما می توانید یک آگهی به یک کانال خاص بدهید و تراکت های تبلیغاتی را در بخشی از شهر پخش کنید ، تا همه چیز را بر روی مخاطبان خاص خود متمرکزکنید. در بازاریابی سنتی ، شما منابع خود را برای تعداد زیاد هدف های احتمالی هدر نخواهید داد.

 

محتوا قابل نگهداری هستند.

 

بهترین مورد در بازاریابی سنتی این است که محتوا قابل لمس و ایمن است.داده های مجازی در بازاریابی آنلاین ، همه چیزی که شما می توانید داشته باشید چند تا تصویر از صفحه است ، که همان هم می توانید از دست بدهید.

مگر اینکه مطمئنا شما آن را بر روی کلود ذخیره می کنید اما کی به آن دسترسی دارد. بزرگترین برگ برنده برای تبلیغات سنتی در این رقابت کپی چاپ شده از محتوایی است که مخاطبان به آن دسترسی دارند.این کار به این بستگی دارد تا کاری کنیم مخاطبان آن را در ذهن خود خیلی بهتر از مواردی که در هنگام جستجو در اینترنت می بینند به خاطر بسپارند.

 

شخصی تر است

 

در حالیکه شما می توانید در کل از بلاگ یا شبکه اجماعی استفاده کنید برای ساخت تصویر برند خود و تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید ، مجازی باقی می ماند. روش های واقعی و شخصی ، افراد را وادار می کند تا خیلی از موارد را جدی بگیرند.

به این علت است که تبلیغات خانه به خانه و تراکت های دستی که از یک گفتگو سریع در جاده های پیروی می کند هرگز منسوج نخواهند شد.البته در بعضی از بخش ها این اتفاق افتاده است ، اما بازگشت این شیوه های سنتی از تبلیغات اجتناب ناپذیر است.

 

فرآیند راحت تر

 

نگذارید فراموش کنید ، هنوز افرادی وجود دارند که خیلی با اینترنت راحت نیستند و حتی هنوز افرادی هستند که حتی از ایده آن هم خبر ندارند.به این دلیل است که اگر چه در بیشتر موارد بازاریابی آنلاین بهتر است ، هرگز به طور کامل نمی تواند بازاریابی سنتی را کنار بگذارد.

منبع:technians.com


این صفحه را به اشتراک بگذارید