در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 167

چگونه يك عنوان خوب ساخته مي شود؟


از روزهای ابتدایی آگهی های تبلیغاتی تا پست های شبكه های اجتماعی امروزه ، عناوین یكی از مهم ترین بخش های كمپین های تبلیغاتی هستند. یك عنوان عالی می تواند یك مشتری بالقوه را به یك خریداری دائمی تبدیل كند.اما چه تفاوتی است بین یك عناوین كه فقط و فقط كارش انجام می دهد با یك عنوان كه واقعا مصرف كننده آن را در زیر پوست خود احساس می كند است؟ ابتدا یه نگاه داشته باشیم كه عنوان چی هست.

 

عنوان در آگهی چی هست؟

 

عنوان در آگهی خیلی شبیه عناوین روزنامه توجه ها را جلب می كند. یك عنوان آگهی ابتدا به عنوان یك نوشته طراحی می شود تا توسط مصرف كنندگان بالقوه خوانده شود و معمولا توسط نویسنده متن نوشته می شود– اما می تواند توسط یك نویسنده یا گروه تحریریه یا یا هر كسی كه در دپارتمان خلاقیت است-. نوشته درشت ، اندازه قلم بزرگ و رنگهای متفاوت بعضی از متدهایی هستند كه استفاده می شوند تا باعث شوند عنوان بیشتر از نوشته دیده شود.یك عنوان باید عالی نوشته شود برای اینكه موثر باشد و خواننده را به سمت آگهی بكشد.

 

 بیشتر بخوانید:چگونه می توان یک آگهی نوشت.

 

انواع عناوین

 

عموما 2 نوع عنوان وجود دارد:

 

اولین نوع آن همراه با یک تصویر است.اگر آگهی به خوبی نوشته شده باشد ، هر دو جزء در ارتباط با هم کار می کنند تا یک آگهی به خوبی و بهتر از بخش های دیگر آن ساخته شود. یک نمونه قدیمی آن یک آگهی از فولکس واگن است که یک مکانیک را نشان می دهد که در زیر صندلی روان شناسی دراز کشیده است با این عنوان "آیا زیادی داریم به مکانیک های خود سخت می گیریم؟". عنوان به تنهایی خیلی عالی نیست و عکس به تنهایی گیج کننده است اما آنها باهم ، یک آگهی خاطره انگیز و کامل را ساخته اند.

 

نوع دیگری از تبلیغات ها آنهایی هستند که نیازی به تصویر ندارند یا دارای تصویری هستند که هیچ تاثیری در عنوان ندارند. فقط یک نگاه به تبلیغ قدیمی جنرال الکتریک بندازید "ما چیزهای خوبی را به زندگی می آوریم".

 

 

به طور سنتی ، برای دهها سال آخرین مورد این بود که چگونه یک تبلیغات ساخته ، چاپ و منتشر می شود. یک نویسنده متن عنوان و متن توضیحات یک آگهی را می نوشت.همان آگهی بعدا به دپارتمان هنر فرستاده می شد که یک کارگردان هنری یا طراح یک تصویری طراحی می کرد که عنوان را به همان روش یا به نوعی آن را تعریف می کند ، نشان می دهد.این روش در قدیم برای تبلیغ کردن مد بود و سنگ بنایی برای  آگهی هایی که در دهه 40 ، 50 و اوایل دهه شصت طراحی می شد ، بود.سپس بیل برنباچ آمد.

 

او انقلابی در این صنعت به پا کرد با گذاشتن نویسنده های متن و طراح های هنری در کنار هم که به عنوان یک تیم کار می کردند.به جای اینکه متن ابتدا نوشته شود و بعد یک تصویر مطابق آن طراحی شود ، کل کمپین تبلیغاتی بوسیله یک تیم ایجاد می شد.ممکن بود تصویر اول طراحی شود ، شاید هم یک ایده ابتدا تشکیل می شد و بعد متن و تصویر بعد از آن ساخته می شد. این نوع روش ساخت ، پایه ی همه تبیلغات های مدرن که امروزه ساخته می شوند است.

 

چگونه یک عنوان عالی بنویسیم.

 

یک عنوان عالی با یک خلاصه خلاقانه عالی شروع می شود. در حقیقت خیلی از کارگردان های خلاق باور دارند که آوردن  پیشنهاد فروش ویژه به صورت خلاصه در عنوان بهترین روشی است که تا به حال برای کمپین های تبلیغاتی نوشته شده است. این وظیفه دپارتمان خلاقیت است تا یک عنوان بهتر از عنوان های قبلی  بنویسد . نمونه آن از جان هاینی می آید که یک کارمند مالی در شرکت بیمه ای عمر و بیماری ابی لایف است که یک پیشنهاد ویژه به عنوان "نگذارید که بیماری زندگی شما را از هم بپاشد"نوشته است.این یک عنوان قوی با یک پیشنهاد ویژه قوی است.

 

اگر می خواهید یک خلاصه خلاقانه کوتاه داشته باشید ، همه چیز را که می توانید درباره محصولات و خدماتی که می خواهید آن را تبلیغ کنید یاد بگیرید.اگر ممکن است ، آن را بگیرید و در جلوی میز خود قرار دهید.اگر یک خودرو است ، آن را برانید.اگر درباره یک مربی ماساژ است ، یک وقت ماساژ بگیرید. شما باید با خدمات و سرویسی که قرار است برای آن آگهی طراحی کنید در ارتباط باشید.

 

در ادامه ، توجه کنید ثبت آگهی تبلیغاتی و نمایش آن در کجا قرار است انجام شود.آیا قرار است در یک بیلبورد تبلیغاتی در میدان ولیعصر باشد؟آیا قرار است در یک مجله چاپ شود؟اگر اینطوریه در کدام یکی؟ببینید در کجای مجله قرار است قرار بگیرد ، در پشت جلد ، در جلوی محتوای صفحه یا بین متن صفحه؟

 

در انتها شروع به نوشتن کنید.نگران نباشید بابت اینکه عنوان حتما هوشمندانه یا خارق العاده باشد ، فقط شروع به نوشتن کنید.درباره مزایای محصول بنویسید.در تجربیات بنویسید.درباره ی واکنش های شخصی به محصول بنویسید. کلماتی را بنویسید که مشتریان را به ماهیت محصولات و خدمات شما ارتباط خواهد داد.شما می خواهید همه آنها را بر روی یک برگه کاغذ بیاورید.پس ایده ها می تواند شروع شود تا شکل بگیرد و با هم در یک صفحه ترکیب شوند.

 

یک نگاه به ایده های قبلی خود بندازید و شما شروع به دیدن ارتباطات خواهید کرد.کلمات بیرون خواهند پرید ، عبارات دیده خواهند شد و ناگهان دو تا فکر کاملا بی ربط به هم ، ترکیب می شوند تا یک عنوان کامل و هوشمندانه ایجاد شود.

 

منبع: thebalancecareers


این صفحه را به اشتراک بگذارید