در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 115

6 استراتژی بازاریابی پایه برای شناخت بیشتر کسب و کار شما


بازاریابی یکی از عادی ترین مشکلاتی است که افرادی که کسب و کار کوچکی را اداره یا می خواهند راه بندازند درباره اش از من می پرسند – استراتژی بازاریابی شان به آنها نتایجی که می خواستند را نداده است. آنها معمولا چیرهایی می گویند مثل اینکه "من در چند جا ثبت آگهی کردم اما آنها به نظر نمی آید که اصلا کاری کرده باشند." به معنی اینکه برای آنها مصرف کنندگان ، مشتریان و فروشی که آنها دلخواهشان بوده به ارمغان نیاورده است.

 

بازاریابی فراتر از تبلیغات است.

 

اما بازاریابی و تبلیغات با هم معنی نیستند و ثبت آگهی محدود در چند جا هرگز باعث جلب توجه تجاری که یک کسب و کار کوچک برای موفقیت به آن نیاز دارد ، نمی شود. بازاریابی یک فرآیند است نه یک رویداد که شامل برنامه ریزی هدف های بازاریابی و پیاده سازی استراتژی بازاریابی برای رسیدن به آنها است.

 

بیشتر بخوانید:از چه راههایی می توانیم به تبلیغ محصول خود بپردازیم.

 

حالا این به این معنی نیست که بازاریابی یک فرآیند پیچیده است.اما به این معنی است که شما باید بدانید که به چه چیزی می خواهید برسید و بر روی آن کار کنید. اینجا 6 اصل پایه ای بازاریابی را که شما می توانید برای بالابردن فروش و مشتریانتان استفاده کنید بیان می کنیم.

 

  • پیشنهاد برگزاری کلاسها / ورک شاپ های رایگان مرتبط با محصولاتتان و یا خدمات در منزلتان ، در یک محل اجاره ای یا از طریق یک موسسه آموزشی محلی مثل موسسات محلی ، مخاطبان خاص یا رویدادها را هدف قرار دهید ، اگر مناسب است.برای مثال کسی که محصولات خانگی درست می کند ، می تواند در نمایشگاههای فصلی محلی که برای کسب وکارهای خانگی برگزار می شود یک ورکشاپ برگزار کند. یک مربی یوگا ممکن است بخواهد پیشنهاد برگزاری کلاسهای یوگا برای آقایان را بدهد.

 

  • عضو موسسات کسب و کار محلی و گروههای شبکه ای شوید. خیلی از گروهها مثل گروههای مشاغل خانگی ، هزینه کمی برای عضو شدن نیاز دارند و مزایای بازاریابی آنها خیلی زیاد است.یکی ار آنها این است که آنها شما را می شناسد و درباره کاری که می کنید شناخت پیدا می کنند و افراد شاغل در کسب و کار دیگر در گروه شما ، کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند و ممکن است اشخاصی را به شما معرفی کنند.موسسات کسب و کارهای محلی ، یک فرصت بزرگ به خاطر ایجاد و هماهنگی بعضی از استراتژی های بازاریابی همکاری مانند برپایی نمایشگاههای فصلی و یا رویدادهای دیگر هستند.

 

  • ایجاد یا رهبری یک رویداد خیر خواهانه. شما می توانید برای این کار بزرگ توجه های خبری بسیاری را بدست آورید ، که می تواند به معنی مشتریان جدید باشد. به عنوان مثال برگزاری یک مسابقه ورزشی که درآمد آن صرف امور خیریه می شود. اما حتی شما نیاز نیست که خودتان را برای برگزاری چنین رویدادی به دردسر بندازید.خیلی از سازمان های خیریه مراسماتی را برگزاری می کنند که شما می توانید مشخص ترین بخش آن باشید اگر حامی مالی آن شوید.

 

  • ایجاد بلاگ خودتان و استفاده از آن برای اینکه توجه افرادی را که به خدمات و محصولات شما علاقه مند هستند جلب کند.ساختن بلاگ از ساختن وب سایت آسانتر است.پس به صورت منظم درباره ی موضوعات مرتبط با کسب و کارتان بنویسید و کاری که شما در کسب و کارتان دارید انجام می دهید.شما شروع به ارتباط با بلاگرهای دیگر ، افراد تاجر و مشتریان احتمالی خود خواهید کرد.

 

  • عضو شدن در شبکه های اجتماعی ،اگر زمان کافی برای شناخت و یادگیری کار با شبکه های اجتماعی مختلف را دارید ،از آن استفاده کنید.

 

  • بخواهید که شما را معرفی کنند.اگر شما یک کسب و کار خدمات محور را اداره می کنید ، بدانید که من بهترین مورد را برای آخر گذاشته بودم به این خاطر که تقاضا برای معرفی کردن راحت ترین و کمترین زمان را در همه ی استراتژی های بازاریابی گفته شده در این مقاله را نیاز دارد.این همچنین من را به تعجب وا می دارد چرا یکی از کم استفاده ترین استراتژی های بازاریابی است.اگر شما معمولا از مشتریان راضی خود نمی خواهید که شما را معرفی کنند به این خاطر است یا شما نمی دانید چگونه انجامش دهید یا احساس بدی برای انجام آن دارید.مقاله بخواهید که شما را معرفی کنند من را بخوانید. در آن مطالبی گفته شده است که شما می توانید از آن استفاده کنید تا انجام این کار برای شما راحت تر شود.

 

طناب بازاریابی

 

درباره من اشتباه نکنید ، هیچ مشکلی در تبلیغات نیست. تنها موضوع این است که در بیشتر موارد اون اثر بازاریابی را ندارد برخلاف اینکه بخشی از برنامه بازاریابی هماهنگ شده است.فکر کنید بازاریابی یک طناب است و تبلیغات به عنوان یکی از رشته های طناب است.یک رشته از طناب چقدر می تواند محکم باشد؟

ترکیبی از استراتژی های بازاریابی اصلی ، مثل تبلیغات همراه با موارد گفته شده در بالا ، می تواند نتیجه ای که شما به دنبال آن هستید را بدهد.هیچ کدام از این استراتژی های قصد آوردن تعداد زیادی مشتری یک شبه برای شما را ندارد اما فرض کنید شما یک محصول یا خدمات خوب دارید ، اگر شما این کارها را به صورت مستمر بر روی آنها فعالیت کنید  شاهد افزایش تعداد مشتریان و بالا رفتن فروش خود خواهید بود.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید