در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 213

مفهوم تبلیغات چیست؟


تعریف

در تبلیغات تلاش می شود تا عادات خرید مشتریان و مصرف کنندگان را با ارائه یک پیام فروش قانع کننده درباره محصولات و خدمات خود تحت تاثیر قرار دهید. در تجارت هدف از تبلیغات ، جذب مشتریان جدید بوسیله تعریف بازار هدف و جذب کردن آن بوسیله یک کمپین تبلیغاتی موثر است.

نکته:تبلیغات بوسیله اهداف آن تعریف می شود.

 

بازار هدف

 

ایجاد بازار هدف اولین گام مهم در هر کمپین تبلیغاتی است – شما نیاز است تا درباره مخاطب مورد نظرتان شناخت پیدا کنید - قبل از اینکه بتوانید مخاطبتان را جذب کنید.برای مثال اگر مخاطبان شما شهروندان سالخورده هستند ، انتخاب یک رسانه تبلیغاتی مثل اینستاگرام انتخاب بدی است.به طور مشابه افراد جوان خیلی کمتر علاقه به خواندن روزنامه ها یا استفاده از صفحات چاپ شده دارند.

 

بازار هدفتان را براساس شاخصه های جمعیتی از مشتری احتمالی تان با توجه به معیارهای سن ، جنسیت ، وضعیت تاهل ، سبک زندگی ، عادت های خرید و غیره تعریف کنید.همچنین لازم است که سطح رقابت محصول یا خدمات خود را در ارتباط با مخاطبان مورد نظرتان بررسی کنید ، زیرا ممکن است لازم باشد از نظر قیمت و یا خدمات رقابت کنید.

 

روشهای تبلیغاتی متداول

 

شکل های متفاوتی از تبلیغات وجود دارد که معمولا بوسیله کسب و کارهای کوچک استفاده می شود.

 

بازاریابی آنلاین

  • تبلیغات در سایت های محلی:بسیاری از اتاق های بازرگانی و اتحادیه ها دارای وب سایت هایی هستند که فهرست کسب و کارهای محلی را ارائه می دهند و می توان در آنها آگهی رایگان ارسال کرد.

 

  • وب سایت های کسب و کار:ایجاد و نگهداری یک وب سایت حرفه ای که دارای توضیحات روشن و واضح از کسب و کار شما و بهینه شده برای دریافت ترافیک از موتورهای جستجو است.

 

  • ایمیل:نیاز به لیست ایمیل مشتری و پایبندی به مقررات ضد هرزنامه است.خبرنامه های ایمیلی می تواند برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و انتقال اطلاعات محصولات و خدمات جدید مفید باشد.

 

  • اینستاگرام:شما می تواند از مزایای حضور در شبکه های اجتماعی بوسیله ی ساخت یک صفحه تجاری در اینستاگرام بهره مند شوید و از آن به طور منظم برای تبلیغ کالا و خدمات خود استفاده کنید.این رسانه اجتماعی یک محل خوب برای تبلیغ کسب و کارهایی مانند رستوران ها که از صفحات فن پیج اینستاگرامی شان برای تبلیغ آیتم های جدید منو خود یا منوهای خاص و دریافت بازخورد از مشتریان استفاده می کنند ، است.

 

بیشتر بدانید:چرا انتخاب بازاریابی آنلاین نسبت به بازاریابی سنتی بهتر است؟

 

تبلیغات روزنامه: در حالی که درآمد روزنامه ها در حال کاهش است(درآمد آگهی روزنامه های ایالات متحده در سال 2006 تا 2015 بیش از 50 درصد کاهش یافته است ) آگهی در روزنامه همچنان می تواند راهی موثر برای جذب مشتریان باشد.بسیاری از اتحادیه ها دارای روزنامه های ویژه هستند که کسب و کارها می توانند از آنها برای تبلیغات محلی استفاده کنند.

 

تبلیغات کاغذی:استفاده از صفحات چاپ شده همچنان در حال کاهش است با این وجود نسخه آنلاین آنها وجود دارد.

 

نامه تبلیغاتی مستقیم:این روش خیلی برای تبلیغات مفید است.ارسال از طریق پست می تواند هزینه بر باشد اما حتی بدون لیست پستی ، هنوز هم می توان بروشورها ، تراکت ها و غیره را به صورت مستقیم به خانه ها و مغازه های مورد نظرتان در یک منطقه جغرافیایی ارسال کنید.متاسفانه آمارها نشان می دهد که تقریبا نیمه از آگهی های ارسالی توسط گیرندگان بدون اینکه خوانده شوند به عنوان "نامه هرز" دور ریخته می شود.

 

شبکه های رادیویی و تلویزیونی:دفاتر کانال های رادیویی و تلویزیونی مناطق محلی معمولا آفر های تبلیغاتی خاصی را به کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند.

 

بیشتر بدانید: چگونه در اینترنت می توان به صورت رایگان تبلیغات کرد؟

 

تماس رو در رو : هنوز هم یک تماس تلفنی یا حضوری می تواند موثر و شگفت آور باشد.به عنوان مثال یک تماس تلفنی با یک شرکت خدماتی این  فرصت را به آنها برای بازدید از سکونتگاهها و مغازه هایی همسایه و تبلیغ کسب و کارشان – از طریق آگهی های تبلیغاتی و بروشور- می دهد.الان در بعضی از کشورها برقراری تماس تلفنی با افراد برای تبلیغات غیر قانونی است و تنها در صورتیکه یک رابطه ای بین شرکت و مشتری وجود داشته باشد ، مجاز است.

 

تبلیغات بر روی وسایل نقلیه:تبدیل یک وسیله ی نقلیه به یک بیلبورد سیار راه عالی برای به حداکثر رساندن دیده شدن یک کسب و کار است.تبلیغات خودرویی چشم گیرتر هستند و در بخش اصلی در ایستگاههای مترو می تواند میلیون ها بار در ماه دیده شود.

 

تبلیغات آنلاین همچنان در حال رشد

 

تبلیغات آنلاین همچنان به سرعت در حال رشد است با بیش از 229 میلیارد دلار سرمایه گذاری که در سراسر جهان در سال 2017 بر روی تبلیغات آنلاین شده است.طبق آمار انتظار می رود مبلغ این سرمایه گذاری ها تا سال 2020 به 335 میلیارد دلار افزایش یابد.

شبکه های اجتماعی با بیش از 2 میلیارد نفر کاربر ، باعث شده است که رشد هزینه های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی تنها در سال 2017 بیش از 35 میلیلرد دلار افزایش یافته است – تقریبا از سال 2014 تا 2016 دو برابر شده است - رسانه های اجتماعی به خصوص در بین تبلیغ کنندگان محبوب هستند.داشتن دسترسی راحت به اطلاعات جمعیتی کاربر – مانند سن ، علایق ، عادت های خرید آنها و غیره – شرکت ها می توانند به طور دقیق تبلیغاتی را برای مخاطبان خود خلق کنند.

 

روش های دیگر تبلیغ کسب و کار

 

به طور تکنیکی ، چه تبلیغات رایگان و چه هزینه ای تنها راه برای تبلیغ کسب و کارتان است.مطمئن شوید که هر شکلی از تبلیغات را که انتخاب می کنید مناسب با برنامه بازاریابی شما و استراتژی کلی بازاریابی شما است.

بیشتر بدانید:تبلیغات بعضی اوقات با تبلیغ ، روابط عمومی یا بازاریابی اشتباه گرفته می شود.


این صفحه را به اشتراک بگذارید