نکات ، تاکتیک ها و روش های تبلیغات محیطی
نویسنده: سنگریز
به عنوان یک مصرف کننده ، تقریبا همه روزه تبلیغات های محیطی را مشاهده خواهید کرد ، اگر چه این روزها ، خیلی سخت تر از گذشته می توان توجه بیشتر مصرف کنندگان را در محیط واقعی جلب کرد.ما روزانه با صدها تبلیغات محیطی مواجه می شویم ، که این تعداد برای کسانی که در شهرهای شلوغی مثل تهران یا کرج زندگی کنند خیلی بیشتر است.اما بازدهی این نوع از تبلیغات در صورتی که به درستی انجام نشود ، تقریبا صفر است و تنها وقت تلف کردن است ، پس مهم است که این تبلیغات اصولی و درست انجام شود تا نتایج مطلوب مورد نظر شما بدست آید.
تبلیغات محیطی همچنین به عنوان تبلیغات خارج خانه نیز شناخته می شود.تبلیغات محیطی یک واژه وسیع است که به انواع تبلیغات که به دست مصرف کننده ، زمانی که او در خارج از خانه است می رسد گفته می شود. تعریف آن به این راحتی است.این نوع تبلیغات می تواند به بخش های کوچکتر ، تقسیم بشود ، و به هر تبلیغی که در خارج از خانه و حضور شما در بیرون انجام می شود، تبلیغات در فضای باز یا محیطی است.
تبلیغات محیطی به عنوان یک رسانه جمعی در نظر گرفته می شود ، تنها مثل رادیو ، تلویزیون ، رسانه های جمعی و تبلیغات سینمایی است.به این دلیل پس بهتر است برای پیام ها با حجم انبوه ، برندینگ و پشتیبانی از کمپین ها استفاده شود.اگر شما به دنبال آگهی تبلیغاتی محیطی هستید ، چه به عنوان یک آژانس یا برای برند خودتان ، به یاد داشته باشید که نمی توان به یکباره بار سنگینی را بلند کرد و هرگونه تلاش برای انجام این کار معمولا منجر به اطلاع رسانی گیج کننده و مبهم خواهد شد و صرف زمان کم برای ساخت آگهی ، باعث هدر رفتن پول خواهد شد. زمانی که شما شروع به گذاشتن یک عبارتی که بیش از ده کلمه است در متن بیلبورد می کنید ، شما از مصرف کننده کار بسیار زیادی را خواسته اید.خیلی از آنها در حال رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه هستند.خیلی از آنها به گوشی خود مشغول هستند ، پس شما باید هوشمندانه انتخاب کنید ، همچنین تبلیغات های آنلاین را نیز که می تواند با پیام محیطی مچ به شود را نیز به حساب بیاورید.
بیشتر بدانید:چطور یک عنوان آگهی خوب ایجاد می شود؟
انواع تبلیغات های محیطی
شاید بزرگترین هدف یک آژانس خلاقیت جوان این است که ببیند کار آنها در خیابان های اطراف شهر که در آن کار می کند ، نصب شود. یکی از عادی ترین روشها برای رسیدن به آن از طریق تبلیغات محیطی است.تبلیغات محیطی یک بخش اصلی رسانه های ترکیبی است و به دست صدها یا هزارن نفر که به صورت پیاده ، با حمل و نقل عمومی یا در خودرو هستند ، به صورت سریع و تاثیر گذار می رسد.رایج ترین شکل تبلیغات در فضای باز شامل
- تبیلغات بیلبوردی
- نمایشگرهای فروش
- مبلمان شهری ( ایستگاههای اتوبوس ، کیوسک ها ، باجه های تلفن و غیره ..)
- تبلیغات بر روی وسایل حمل و نقل عمومی (مثل اتوبوس ، تاکسی ، قطار ، مترو و غیره..)
- بیلبوردهای سیار
- استندهای تبلیغاتی
در گذشته بیلبورد یا آگهی محیطی یک راه ساده برای شناخت یک برند بود.شما نمی توانید یک پیام پیچیده و حجیم را بر روی رسانه ای که افراد تنها برای چند ثانیه آن را می بینند یا چند دقیقه در بهترین حالت قرار دهید.پس باید به عنوان یک پشتیبان برای تبلیغات تلویزیون ، نامه های تبلیغاتی مستقیم ، رادیو و چاپی آن را در نظر گرفت.به طور خلاصه ، محصولات و خدمات خود را در یادها ثبت کنید و اما بگذارید شکل های دیگر تبلیغات کارهای سنگین رو انجام دهند.
با این حال با اختراع تکنولوژی موبایل و وب سایت ها ، تبلیغات محیطی می تواند اکنون افراد را به صورت مستقیم به چیزی راهنمایی کند.از QR کدها تا آدرس های وب سایت ساده یا حتی اپلیکیشن ها مثل اینستاگرام ، تبلیغات محیطی می تواند راهی برای شروع یک گفتگو با مصرف کنندگان یا یک کمپین تبلیغاتی محیطی برای پخش وسیع و سریع باشد.
بعضی از تبلیغات های محیطی می تواند یک کانون برای یک کارزار انتخاباتی باشد.به خصوص اگر آن شامل یک بدلکاری یا همراه با تحریک افراد برای واکنش با دستگاههای تلفن شان باشد.
هزینه های مرتبط با تبلیغات محیطی
همانند دیگر شکل های سیستم های ارتباط جمعی ، بدست آوردن صدها یا هزارن مصرف کننده ارزان نیست و همانطور که رقابت برای فضاهای بیلبوردی در حال افزایش است ، هزینه های مرتبط با آن نیز افزایش یافته است.
برای فهم هزینه های درگیر ، مهم است تا بدانید که آنها چگونه محاسبه می شود.این محاسبات براساس سیستمی که به نام نقطه سود نهایی است که به میزان نمایشی که بوسیله زمان بندی رسانه برای یک تبلغات محیطی در منطقه خاص بدست می آید ، گفته می شود.این کار گردش موثر روزانه نامیده می شود و همچنین به نام نمایش دادن نامیده می شود.هر 1 امتیاز در جدول مساوی با یک درصد جمعیت بازار است.
خیلی عوامل در این باره دخیل است که می تواند براساس ترافیک ، دیده شدن ، موقعیت ، اندازه و خیلی موارد دیگر باشد. این درجه بندی به شما امتیازات هر کدام را از 1 درصد تا 100 درصد نمایش می دهد.50 درصد به این معنی است که حداقل نیمی از جمعیت حاضر در آن منطقه یکی از تابلوهای شما را برای یکبار در روز خواهند دید.می توان انتظار داشت شما میلیون ها تومان برای دیده شدن توسط نیمی از جمعیت یک منطقه در ماه باید هزینه کنید.در مناطق اصلی تهران مثل ولیعصر یا بخش های شلوغ می توان انتظار داشت این هزینه ها سر به آسمان بزند.
نکاتی برای کمپین های تبلیغاتی محیطی موفق
برای اطمینان از اینکه شما بهترین نتیجه را از هزینه خود می گیرید ، شما نیاز است تا استراتژی محیطی خود را با دقت و درستی بسیار برنامه ریزی و طراحی کنید.ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن گوشی های هوشمند و دیگر دستگاههای قابل حمل حکومت می کنند.بیشتر توجه نیمی از مصرف کنندگان به یک صفحه نمایش کوچک که در جلوی آنها است نه بیلبوردهای تبلیغاتی و وسایل حمل و نقل عمومی دوخته شده است.پس برای ورود به این محدوده توجه با ارزش ، این پیشنهاد را دنبال کنید:
تاکتیک های محیطی شما باید قابلیت اشتراک گذاری داشته باشد
چه چیزی درباره ایده تبلیغات محیطی که شما می خواهید انجام دهید ، قابل توجه است؟آیا آنها خلاقانه است؟آیا دارای بخش های 3 بعدی یا تعامل با انسان هستند؟آیا آنها یک نوشته هستند یا افراد را شگفت زده می کنند؟شما می خواهید یک تبلیغات محیطی را به عنوان چیزی که می خواهد به اندازه کافی عالی باشد که باعث شود افراد از آن فیلم بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.اگر به این اندازه کیفیت ندارد لازم نیست پول و زمان خود را هدر بدهید.
هزینه پول در سایت ها با ترافیک خیلی بالا
شاید شما وسوسه شوید که در سایت هایی با بازدید کمتر و ارزانتر هزینه کنید که این هدر دادن پول است.اما کلید موفقیت بدست آوردن بیشترین توجه بر روی تبلیغات های محیطی تا جای ممکن است.پس بهتر است این کار را در یک سایت که دارای میلیون ها بازدید است انجام دهید تا در 5 سایت که بازیدهای آنها تنها 800 هزارتا است.
بیشتر بدانید:چطور می توان یک آگهی عالی نوشت؟
زیر نظر گرفتن رقبا
شاید بهترین نمونه برای این کار می توان به بیلبوردهایی که توسط آئودی است نام برد.خیلی ساده گفته بود"بی ام و خود را عوض کنید" و هفته بعد بی ام و یک بیلبورد در جلوی بیلبورد آئوی قرار داد که نوشته بود"کیش و مات".شما نمی خواهید خود را در موقعیتی که در آن گنگ و نابینا هستید و هیچ اطلاعاتی از آن ندارید قرار دهید.پس درباره منطقه مطالعه کنید و جاهایی را انتخاب کنید که برای شما مشکلی پیش نیاید.
کم همه چیز است.
اگر خوش شانس باشید برای یک تا دو روز در فضای باز قرار داده شده ، دیده خواهید شد.شما نمی خواهید آگهی خود را با پیام ها یا انجام کارها پر کنید.آن را ساده نگه دارید و اجازه دهید تعدادی کلمه و تصاویر جذاب توجه ها را جلب کند.تبلیغات محیطی تنها به عنوان یک شروع کننده گفتگو در نظر بگیرید.این تابلوها آنجا برای اطلاع دادن نیستند اما صرفا برای جذب کردن هستند.