در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 40

تعریف پروموشن (تبلیغ) کسب و کار چیست؟


معنی تبلیغ (پروموشن) : به هر تلاشی که برای برقراری ارتباط با افراد جامعه برای تحت تاثیر قرار دادن آنها صورت می گیرد تا آنها را برای خرید محصولات و سرویس های شما ترغیب کند ، تبلیغ یا پروموشن می گویند. ممکن است ارتباط شما حضوری از طریق فروش مستقیم یا در یک مغازه خرده فروشی باشد و یا از طریق اینترنت بوسیله وب سایت یا یکی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی ، یا به صورت الکترونیکی از طریق ایمیل یا پیام های متنی (بازاریابی اس ام اسی) ، اینها تنها نام برخی از کانال های ارتباطی محبوب برای کسب و کار هستند اما هدف آن ، که تاثیر گذاری بر روی مشتریان است تبلیغ – پروموشن – را تعریف می کند و آن را از راههای دیگر ارتباطاتی با مشتریان و یا کاربران جدا می کند.

 

تبلیغ (پروموشن) و تبلیغات (Advertising) یکی نیستند.

 

کلماتی مثل پروموشن و تبلیغات اغلب به جای هم استفاده می شوند ، اما آنها با هم یکی نیستند. تبلیغات یک رفتار خاص است که شما برای تبلیغ محصول یا خدمات خود انجام می دهید و یک نوع پروموشن است.

پروموشن – تبلیغ – در زبان عامیانه شامل همه ی روشهایی که برای شناخت و در دسترس قرار دادن یک محصول و یا خدمت برای خریدن آن بوسیله مشتریان انجام می شود ، می گویند.

 

کلمه پروموشن همچنین به طور خاص برای اشاره به فعالیت هایی که هدف آنها تبلیغ کسب و کار ، محصول یا خدمات است ، استفاده می شود. به عنوان نمونه یک سوپر مارکت ممکن است تبلیغات کند که دارای تخفیفات ویژه ای – پروموشن - بر روی کالاهای خاص است یا یک کسب و کار شخصی ممکن است از یک آگهی به عنوان تبلیغ – پروموشن – استفاده کند.کسب و کارها اغلب همچنین از محصولات و کالاهای تبلیغاتی که معمولا معرف برند آنها بوسیله لوگو شرکت آنهاست ، استفاده می کنند تا در نمایشگاههای تجاری یا در زمان تشکر از مشتریان به آنها هدیه بدهند.

 

بیشتر بدانید:آنچه درباره تبلیغات باید بدانید؟

 

نمونه ای از پروموشن – تبلیغات - کسب و کار

 

کلام از نظر خیلی از افراد موثرترین روش برای تبلیغ کسب و کار است و عالی تر از همه اینها این یک نوع تبلیغات رایگان است. مطالعات نشان داده است که بالای 90 درصد مشتریان از توصیه هایی که از دوستان یا فامیل خود در زمان انتخاب کردن محصولات یا خدمات به آنها می شود ، استفاده می کنند.کسب و کارهایی که  به طور مستمر خدمات ویژه ای را برای خرید مشتریان خود در نظر می گیرند بر روی تبلیغ کلامی بیشتر از دیگر روشهای تبلیغاتی - پروموشن – تکیه دارند.درخواست فعالانه برای معرفی شما به دیگران باعث بالارفتن سرعت فرآیند تبلیغ کلامی می شود.

 

یک سایت با طراحی حرفه ای می تواند یک ابزار تبلیغی – پروموشن – عالی باشد ، که اجازه می دهد به کسب و کارها تا به صورت ارزان اطلاعات جدید و به روز را در مورد خدمات یا محصولاتشان ارسال کنند.بیشتر کسب و کارهایی که به صورت عادی از اینترنت برای تبلیغ استفاده نمی کنند ، هنوز هم می توانند وب سایت هایی ساده شامل اطلاعات اولیه در مورد کسب و کارشان مثل اطلاعات تماس ، مسیرهای دسترسی و غیره داشته باشد.

 

شبکه های اجتماعی یکی از محبوب ترین و ارزان ترین شکل از تبلیغات آنلاین کسب و کار است.اینستاگرام ، توئیتر و سایت های به اشتراک گذاری ویدئو می توانند برای دست یابی به مصرف کنندگان موثر باشند.اگر شما در گرفتن ویدئو مهارت دارید – یا کسی که وارد باشد را می شناسید – شما می توانید یک ویدئو تبلیغاتی از خدمات و محصولات خود ضبط کنید و در شبکه های اشتراک گذاری ویدئو ارسال کنید.

 

"گفتمان آسانسوری" بوسیله افراد استفاده می شود ، دو تا سه جمله توضیحات کوتاه درباره اینکه کسب و کار آنها چطوری کار می کند و چه طور محصولات و خدمات آنها ممکن است برای مشتریان احتمالی آنها سودمند باشد.آیا برای انجام آن راحت نیستید.

 

بیشتر بدانید:چگونه با کمترین هزینه به تبلیغ کسب و کار بپردازیم؟

 

کارت های ویزیت هنوز هم یکی از پر استفاده ترین روش ها برای تبلیغ کسب و کار حتی در عصر دیجیتال است.در حقیقت در کشورهای آسیایی تبادل کارت های ویزیت یک امر روتین است.از همه اسناد تجاری می توان به خوبی برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرد.سربرگ نامه ها و امضاهای ایمیل به صورت عادی باید دارای لوگو شرکت و شعارهای تبلیغاتی باشد.

 

تزئین کردن خودرو – پوشش تبلیغاتی – در تبلیغ کسب و کار بسیار محبوب هستند.امروزه تقریبا هر وسیله نقلیه ای که کسب و کارها برای کارشان در جاده استفاده می کنند ، می تواند به عنوان یک بیلبورد سیار همراه با طراحی حرفه ای لوگو ، شعار تبلیغاتی و اطلاعات تماس کسب و کار باشد. انجمن تبلیغات محیطی آمریکا تخمین زده است که یک وسیله با پوشش تبلیغاتی می تواند در روز 30 هزار تا 70 هزار بازید تولید کند -  بستگی به موقعیت و تعداد جمعیت و غیره ... دارد – که آن را به یکی از ارزان ترین راهها برای تبلیغ کسب و کار تبدیل کرده است.

 

تراکت ها ممکن است کمی قدیمی باشند اما هنوز هم می توانند یک ابزار تبلیغی موثر باشند.یک شرکت خدماتی که در یک منطقه و اطراف آن فعالیت می کند به راحتی می تواند تراکت هایی را در صندوق پستی همسایه ها بندازد.برای مثال یک نقاش ، تعمیر کار سقف یا باغبان که می تواند به صورت عالی کارهای خانه و ساختمان را انجام دهد – به علاوه اینکه به وضوح معلوم است کاری وی با کیفیت است – می تواند کسب و کار خودش را با در اختیار قراردادن تراکت های خود در اختیار افراد علاقه مند تبلیغ کند.

 

برگزاری یا میزبانی رویدادهای خیریه یکی از عالی ترین روش ها است تا کسب و کار شما در جامعه شناخته شود.

 

بیشتر بدانید:پروموشن اغلب با تبلیغات یا بازاریابی اشتباه گرفته می شود.

 

نمونه ها:رقابت - contests - و تبلیغات - Advertiding – دو نمونه از فعالیت های تبلیغاتی - Promotion – هستند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید