در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 114

تعریف شبکه اجتماعی


شبکه اجتماعی نوعی رسانه آنلاین است که برقراری ارتباط را تسریع می بخشد برخلاف رسانه سنتی که محتوا را نشان می دهد اما به مخاطب ، بیننده و شنونده اجازه مشارکت در ساخت و بهبود محتوا را نمی دهد.

" مطمئنا شبکه اجتماعی دسته ای از رسانه آنلاین است ، جایی که افراد در حال صحبت کردن ، مشارکت کردن ، اشتراک گذاری ، شبکه سازی و نشان گذاری آنلاین برای دسترسی سریع به لینک ها هستند."

انواع گوناگونی از شبکه های اجتماعی وجود دارد که بازه آنها از سایت های اشتراک گذاری اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام تا شبکه های اجتماعی همچون لینکداین و فیس بوک است.

به عقیده من شبکه اجتماعی به مرکز اصلی توجه افراد تبدیل شده است چون سرگرم کننده هستند. با تشکر از شبکه اجتماعی ، اشتراک گذاری ایده هایتان ، عکس ها و فیلم ها ، لایک ها و دیس لایک ها در این دنیا بزرگ راحت است و می توانید بفهمید که افراد درباره مطالب شما چی فکر می کنند. شما می توانید دوستان و شرکاء تجاری پیدا کنید و همچنین می توانید عضو یک انجمن یا انواع متفاوتی از گروهها بشوید. شبکه اجتماعی امکانی را به شما می دهد که تلویزیون هرگز نتوانست آن را انجام بدهد.یک شانس تا نه تنها مشغول به فعالیت شوید بلکه با دیگران ارتباط داشته باشید.

کسب و کارها توجه خاصی به شبکه اجتماعی دارند چون شبکه های اجتماعی مشتریان واقعی تولید می کنند.در حال حاضر کسب و کارها در همه اندازه ها از بازاریابی شبکه اجتماعی به دلیل شکل تبلیغ کم هزینه ای که دارد راضی هستند.حال با این سوال مواجه می شویم چگونه می توان وارد آن شد و حضور داشتن در آن چطوری است به خصوص ارسال ویروسی پیام – یا محصولات – در داخل آن چگونه است.

اگر شما یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید ، دانستن اینکه چگونه یک برنامه برای شبکه اجتماعی بسازید به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین شبکه های اجتماعی را برای تبلیغ کسب و کارتان انتخاب و یک استراتژی موفق را برای شبکه اجتماعی طراحی و پیاده سازی کنید.

 

محبوب ترین شکل های شبکه اجتماعی

 

فیس بوک

در سال 2004 تاسیس شد ، فیس بوک یکی از شناخته شده ترین شکل از شبکه اجتماعی با داشتن میلیاردها عضو فعال است.به کاربران اجازه ایجاد پروفایل و به اشتراک گذاری وضعیت به روزرسانی ها ، عکس ها ، ویدئوها و تبادل پیام ها را می دهد.ساختن یک پیج هواداری در فیس بوک یک روش کم هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان و مطلع نگه داشتن مشتریان درباره خدمات و محصولاتتان است.

 

توئیتر

توئیتر به کاربران ثبت شده اجازه می دهد تا پیام های کوتاه به طول 280 کاراکتر – که توئیت نامیده می شود – را برای فالورهایشان ارسال کنند.هر روز بیش 500 میلیون توئیت ارسال می شود – که در هر ثانیه تقریبا 6000 توئیت می شود -. کسب و کارها از توئیتر به عنوان یک ماشین بازاریابی استفاده می کنند تا فالورهای خود را از طریق توئیت های منظمی که دارند به روز نگه دارند.همچنین معمولا کسب و کارها از آن استفاده می کنند تا پاسخ به سوالات پشیبانی مشتریان را بدهند.

 

لینکداین

لینکداین یک شبکه خدماتی اجتماعی برای متخصصان کسب و کار است.کاربران می توانند پروفایل بسازند و روابط کاری خود را شکل دهند با ارتباطی که با کاربران دیگران برقرار می کنند.کسب و کارها می توانند از لینکداین به عنوان یک ابزار تبلیغ کم هزینه ، از طریق ارسال پست های معرفی محصولات/خدمات یا خبرهای دیگر شرکت استفاده کنند.کارکنان می توانند پروفایل های خودشان را ایجاد و به کسب و کار لینک کنند و در نتیجه به مشتریان احتمالی متخصصان توانمند شرکت را نشان می دهند.

 

پینترست

پینترست را می توان به عنوان یک تخته گیره مجازی معرفی کرد.کاربران می توانند مجموعه ای از عکس ها ، متن ، لینک های صفحه وب و غیره ایجاد و به اشتراک بگذارند و آنها را در تخته هایی دسته بندی کنند.محتوا در پینترست می تواند از طریق ارسال پین ها به کاربران دیگر به اشتراک گذاشته شود.کسب و کارها می توانند محصولات/خدمات خود را با ترکیب کردن تصویر و متن برای هر چه چشم گیرتر و آموزنده تر شدن تبلیغ کنند.کاربران دیگر پینترست می توانند محتوای شما را "repin" کنند و باعث افزایش دید و ترافیک که به سایت کسب و کار شما هدایت می شود ، بشوند.

 

اینستاگرام

اینستاگرام یک اپلیکیشن رسانه اجتماعی است که به افراد اجازه می دهد تا عکس ها و ویدئوهای خود از طریق گوشی های هوشمند به اشتراک بگذارند.اینستاگرام همانند فیس بوک و توئیتر کار می کند ، بعد از اینکه شما یک حساب کاربری ساختید ، هنگام ارسال عکس ها یا تصاویر آنها در پروفایل شما نمایش داده می شود و در فید افرادی که شما را فالو کرده اند.قابلیت استوری اینستاگرام به کاربران اجازه ارسال تصاویر و استوری هایی را می دهد که در عرض 24 ساعت ناپدید می شود.

 

این شبکه های اجتماعی که در عنوان ها گفته شد تنها بعضی از محبوب ترین شکل های شبکه اجتماعی هستند.نمونه های دیگر شامل اسنپ چت و ردیدت است.همچنین پلتفرم های جدید شبکه اجتماعی هر روز در حال ایجاد و بدست آوردن محبوبیت بیشتر هستند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید