در تبلیغات و بازاریابی تعداد بازدید 117

کارت ویزیت و نحوه ی استفاده از آن


تعریف کارت ویزیت

 کارت ویزیت ها به طور سنتی اصلی ترین روشی بودند که افراد تاجر اطلاعات تماس خود را به افراد تاجر دیگر نشان یا به مشتریان و مصرف کنندگان احتمالی خود ارائه می کردند.حتی در عصر دیجیتال کارت های ویزیت در حال رشد هستند و در کشورهایی مانند چین و ژاپن تبادل کارت های ویزیت تقریبا یک امر روتین است.کارت های ویزیت روش جذاب تری برای انتقال اطلاعات درباره اینکه شما کی هستید و چه کار می کنید هستند و به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای بازاریابی مستقیم هستند.داشتن یک کارت ویزیت آماده برای اینکه به دیگران در صورت نیاز نشان دهید ، نشان از سطح بالایی از حرفه ای بودن دارد.

 

شکل استاندارد یک کارت ویزیت

 

کارت ویزیت های استاندارد ، کارت هایی به شکل مستطیل در ابعاد 2*3 اینچ هستند.اگرچه می توان کارت هایی با طرح های سفارشی خلاقانه با استفاده از مواد مختلف مثل چوب ، پلاستیک ، فلز پارچه ساخت.

مواردی که در ادامه ذکر می شود ، معمولا بر روی کارت های ویزیت قرار می گیرد:

  • لوگو کسب و کار – که می تواند در هر جایی از کارت باشد – و اسم کسب و کار
  • شعار یا توضیحاتی در خدمات یا محصولاتی که توسط کسب و کار ارائه می شود.
  • اسم صاحب کسب و کار که معمولا در وسط کارت همراه با هر مدرک ، دیپلم یا عنوان تجاری حرفه ای دیگر که به صورت اختصار نوشته می شود.در زیر نام ، سمت قرار دارد به عنوان مثال مدیر ، مسئول و غیره.
  • آدرس کسب و کار ، شماره تماس ها ، شماره فکس و آدرس ایمیل که به صورت عادی در گوشه سمت چپ یا راست قرار می گیرد.
  • آدرس سایت – مهم است اگر که کسب و کار اینترنتی باشد در غیر اینصورت می تواند در بخش آدرس تماس باشد -.

پشت کارت های ویزیت معمولا خالی است.برای مثال اگر شما برای کارتان زیاد سفر می کنید ، تمرین خوبی است که یک سمت کارت ویزیت شما خودتان را به زبان کشوری که از آن زیاد بازدید می کنید ، ترجمه کنید. – این کار باعث می شود تا شما هنگامی که می خواهید به فرد دیگری کارت ویزیت خود را بدهید ، فرد مقابل شما با اطلاعاتی با زبان خودش مواجه شود-.

 

بیشتر بدانید:کسب و کار خود را ارزان تبلیغ کنید؟

 

چگونه کارت ویزیت ها را ارائه یا تبادل کنیم.

 

کارت های ویزیت معمولا به یک شخص داده می شود بوسیله شخص دیگری که به صورت رو در رو تبادل می شوند. یا این حال ، آنها ممکن است به صورت ضمیمه با کارت های تشکر یا فاکتورها داده شوند یا حتی شاید در جای نگهدارنده کارت های ویزیت در خودرو قرار داده شوند این کار باعث می شود تا در صورت رضایت یا علاقه مندی افراد از خدمات و محصولات شما ، آنها را در خودرو تبلیغ کنید.کارت ها همچنین می توانند در محل های مختلفی مانند مال ها ، در سالن ها ، تابلو اعلانات عمومی ، دستگاههای خودپرداز و در جاهای دیگری که افراد در آنها جمع می شوند داده شوند.شما می توانید از کسب و کارهای محلی بخواهید که می توانید یک دسته از کارت های خود را بر روی پیشخوان قرار دهید.

زمانی که کارت های ویزیت به صورت حضوری تبادل می شوند ، ممکن است آنها در ابتدا یا انتهای گفتگو داده شوند.زمانی که شما کارتی را دریافت می کنید ،همیشه باید به کارت و نوشته روی آن نگاهی بندازید قبل از اینکه آنها را یه کناری بگذارید.- ترجیحا در درون نگهدارنده کارت ویزیت – این عادت بدی است که کارت های ویزیت مشاغل را در درون جیبتان قرار دهید.

 

تاریخچه

 

کارت های ویزیت اصولا به عنوان کارت های تجاری در قرن 17 در انگلستان استفاده می شدند.در آن زمان از این کارت ها ، هم به عنوان تبلیغات و هم به عنوان نقشه استفاده می شد چون در آن زمان هیچ سیستم شماره گذاری رسمی برای خیابان ها در لندن آن زمان وجود نداشت.

در دهه 1870 محبوبیت کارت های بازرگانی ، آنها را تبدیل به یکی از رایج ترین شکل های تبلیغات کرد – تبلیغ همه چیز از شیر مرغ تا جون آدمیزاد - . آنها در دفاتر ، مغازه های عادی ، هتل ها ، ایستگاههای راه آهن و رستوران ها و فروشگاهها بر روی پیشخوان توسط فروشندگان برای تبلیغات چیده می شد یا از این نوع کارت ها برای طراحی تبلیغات بر روی شیشه های مغازه استفاده می شد . پیشرفت ها در کروم لیتوگرافی در آن زمان باعث شد تا طراحی کارت ها رنگی ممکن شود که حتی افراد از آنها برای تزئین خانه خود استفاده می کردند.

همانطور که شما در این مثال ها دیدید ، در روی کارت های تجاری شامل اسم کسب و کار یا بعضی اوقات نام یکی از محصولات تجاری همراه با یک تصویر گرافیکی یا طراحی جذاب برای جذب مشتریان استفاده می شود ، در حالیکه پشت کارت که شامل جزئیاتی در مورد کسب و کار می شد – آمارها ، مزایای محصولات ، روش های سفارش ، موقعیت شرکت ، و اطلاعات تماس – و هر چیزی که ممکن است مشتری خوشش بیاید و باعث شود تا او یک محصول را بخرد.

امروزه از کارت های ویزیت هنوز هم برای تبلیغات استفاده می شود و به همان خوبی راهی آسان برای دادن اطلاعات تماس کسب و کار است.کارت های ویزیت حتی می توانند به صورت دو رو به جای بروشورها هم استفاده شوند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید